Ønsker I at opsige jeres aftale?
Forandringer er en naturlig del af alle virksomheders rejse. Uanset om I overvejer at opsige hele eller dele af jeres aftale, kan I på denne side finde viden om jeres betingelser, vigtige skæringsdatoer samt processen, hvis I beslutter jer for at opsige jeres aftale.
Hvad søger I information omkring?
Klik på det du gerne vil læse mere om.
FAQ
Generelt
Hvordan opsiger vi vores aftale? add
Svar: Aftalen opsiges via vores hjemmeside ved at udfylde denne formular.
Kan vi opsige dele af vores aftale? add
Svar: Ja, det er muligt at opsige tillægsydelser til en aftale, f.eks. Rapportmodul til Visma Løn.
Hvad er vores opsigelsesvarsel? add
Svar: Opsigelsesvarslet fremgår af aftalens bilag 9 - Vilkår.
Vær opmærksom på, at der kan være indgået særlige opsigelsesbetingelser, som i så fald vil fremgå af aftalen.
Hvilke omkostninger er der ifm. en opsigelse? add
Svar: Hvis I ønsker at benytte jer af konsulentassistance f.eks. til udtræk af data, vil det blive faktureret efter medgået tid.
Hvad sker der, når vi har opsagt vores aftale? add
Svar: I vil modtage en bekræftelse på mail senest 30 dage efter, at vi har modtaget besked om opsigelsen.
Kan vi ændre, udsætte eller annullere opsigelsen? add
Svar: Ja, det kan I ved at skrive til opsigelse.enterprise@visma.com.
Bliver datoen for opsigelse udsat mere end to gange, vil opsigelsesvarslet starte forfra. Opsigelsesvarslet vil gælde fra anmodningen om tredje udsættelse.
Hvordan får vi en kopi af vores aftale? add
Svar: I kan bestille en kopi af jeres aftale ved at udfylde denne formular.
Hvad skal vi betale i opsigelsesperioden? add
Svar: Hvis I fortsætter med at køre løn hos os indtil ophørsdatoen, vil faktureringen fortsætte som hidtil. Stopper I lønbehandlingen tidligere, vil der blive faktureret jf. jeres aftalebetingelser.
Visma Løn
Hvor lang tid har vi adgang til Visma Løn? add
Svar: I har adgang til og med aftalens ophørsdato.
Adgange bliver lukket første hverdag efter aftalens ophør.
Kan vi få adgang til data i Visma Løn efter ophørsdatoen? add
Svar: I har mulighed for at indgå en aftale om Læseadgang til historiske data. Bemærk, at dette skal bestilles senest to uger inden aftalens ophørsdato.
I kan bestille en Læseadgang ved at skrive til businesssupport.dk@visma.com
Kan vi få udleveret data fra Visma Løn? add
Svar: I skal som udgangspunkt selv hente data.
Kundecentret kan rådgive ift. hvordan I selv foretager et dataudtræk.
I kan også få et tilbud på at få leveret et dataudtræk fra Kundecentret. I finder kontaktoplysninger på Kundecentret her.
Bliver der afregnet til SKAT, ATP, mm. efter ophørsdatoen? add
Svar: Ja, det gør der. I kan trække rapporten “Afregning pr. dispositionsdato” for at se jeres kommende afregninger.
Bliver der indberettet til statistik efter ophør? add
Svar: I skal selv indberette til statistik efter ophørsdatoen.
Kan data eksporters fra Visma Løn? add
Svar: Ja, I kan selv eksportere stamdata og lønoplysninger direkte fra Visma Løn via rapportfunktionaliteten.
Data overføres til jer via standard TLS krypteret internet forbindelse bag to faktor login.
Hvor lang tid gemmes data i Visma Løn? add
Svar: Data opbevares af Visma Enterprise i seks måneder efter aftalens ophør. Det sker for at sikre eventuelle udestående afregninger til f.eks. SKAT og ATP.
Har vi adgang til data i Visma Løn efter ophørsdatoen? add
Svar: Når aftalen er ophørt, vil I ikke længere have adgang til data, medmindre I indgår en aftale om Læseadgang.
Visma Enterprise opbevarer jeres data i seks måneder efter aftalens ophørsdato. Der ændres ikke på hvor og hvordan data opbevares. Det vil fortsat kun være Visma Enterprise medarbejdere i funktioner med relevant arbejdsbetinget behov, som har adgang til jeres data i Visma Løn.
Hvordan opbevares data ved Læseadgang i Visma Løn? add
Svar: Når der er indgået en aftale om Læseadgang, opbevarer Visma Enterprise jeres data i systemerne så længe aftalen om Læseadgang løber.
Efter I er overgået til ‘Læseadgang’, vil det ikke være muligt for jer at redigere i Visma Løn. Ligeledes vil det ikke være muligt at ændre status for medarbejdere, og altså heller ikke muligt at markere en medarbejder som fratrådt.
Medarbejdere, der fortsat er aktive, når Læseadgangen træder i kraft, vil ikke blive slettet løbende.
Der vil løbende blive foretaget oprydning af data jf. bilag 6.3 - Sletning af data.
I hvilket format kan vi modtage vores data fra Visma Løn? add
Svar: Data, der eksporteres fra Visma Løn, er i .csv format.
Kan vi få vores data i et format og en struktur, vi selv definerer? add
Svar: Som udgangspunkt kan I selv hente stamdata og lønoplysninger fra Visma Løn via rapportfunktionaliteten. Data vil være i .csv format og foruddefineret struktur.
Ønskes data returneret på anden vis eller i tilpasset struktur, skal I kontakte Kundecentret for at få afklaret mulighederne herfor. I finder kontaktoplysninger på Kundecentret her.
Visma HR
Hvor lang tid har vi adgang til Visma HR? add
Svar: I har adgang til og med aftalens ophørsdato.
Adgange bliver lukket første hverdag efter aftalens ophørsdato.
Kan vi få adgang til data i Visma HR efter aftalens ophørsdato? add
Svar: I har mulighed for at indgå en aftale om Læseadgang til historiske data. Bemærk at dette skal bestilles senest to uger inden aftalens ophørsdato.
I kan bestille en Læseadgang ved at skrive til businesssupport.dk@visma.com
Hvilken dokumentation bør vi sikre ifm. lukning af vores Visma HR adgang? add
Svar: Kontroller om der er fraværs- og lønregistreringer, som ikke er godkendt eller lønbehandlet, som skal med over i et nyt løn/HR system.
Dokumentation af kørsel:
Hent Rapporten Lønregistrering
Overblik over dokumenter, finder I ved at hente rapporten ‘Dokumenter’.
Kan vi få hjælp til udtræk af data og dokumenter fra Visma HR? add
Svar: Vi kan være behjælpelig med udtræk af data fra Visma HR. Data udtrækkes via standardrapporterne i Visma HR og leveres i Excel format.
Uploadede dokumenter i Visma HR kan hentes ud af systemet ved manuelt at downloade ét dokument af gangen.
Downloadede dokumenter sendes til jer via vores ‘Filehub’, som er en sikker løsning til overførsel af data.
Hvis vi skal udføre opgaven, bedes I kontakte Kundecentret, så vi kan give et tilbud. I finder kontaktoplysninger på Kundecentret her.
Hvem lukker for vores adgang til Visma HR? add
Svar: Dagen efter ophørsdatoen lukker vi for alle adgange til systemet ved at slette brugerne under Bruger/adgang.
Hvis adgangene til Visma HR web og My Visma app skal lukkes tidligere, skal I selv gøre det.
Kan data eksporteres fra Visma HR? add
Svar: I kan selv eksportere stamdata og lønoplysninger direkte fra Visma HR, herunder downloade eventuelle dokumenter.
Data overføres til jer via standard TLS krypteret internet forbindelse bag to faktor login.
Hvor lang tid gemmes data i Visma HR? add
Svar: Data opbevares af Visma Enterprise i seks måneder efter aftalens ophør.
Har vi adgang til data i Visma HR efter ophørsdatoen? add
Svar: Når aftalen er ophørt, vil I ikke længere have adgang til data, medmindre I indgår en aftale om Læseadgang.
Visma Enterprise opbevarer jeres data i seks måneder efter aftalens ophørsdato. Der ændres ikke på hvor og hvordan data opbevares. Det vil fortsat kun være Visma Enterprise medarbejdere i funktioner med relevant arbejdsbetinget behov, som har adgang til jeres data i Visma HR.
Hvordan opbevares data ved Læseadgang i Visma HR? add
Svar: Når der er indgået en aftale om Læseadgang, opbevarer Visma Enterprise jeres data i systemerne så længe aftalen løber.
Efter I er overgået til ‘Læseadgang’, vil det ikke være muligt for jer at redigere i Visma HR. Ligeledes vil det ikke være muligt at ændre status for medarbejdere, og altså heller ikke muligt at markere en medarbejder som fratrådt.
Medarbejdere, der fortsat er aktive, når Læseadgangen træder i kraft, vil ikke blive slettet løbende.
Der vil løbende blive foretaget oprydning af data jf. bilag 6.3 - Sletning af data.
I hvilket format kan vi modtage vores data fra Visma HR? add
Svar: Data der eksporteres fra Visma HR vil være i Excel- eller PDF-format.
Eventuelle dokumenter som downloades, vil være i det format som dokumentet er gemt i.
Kan vi få vores data i et format og en struktur, som vi selv definerer? add
Svar: Som udgangspunkt kan I selv hente stamdata og lønoplysninger fra Visma HR via rapportfunktionaliteten. Data vil være i et foruddefineret format og struktur.
Ønskes data returneret på anden vis eller i tilpasset struktur, skal I kontakte Kundecentret for at få afklaret mulighederne herfor. I finder kontaktoplysninger på Kundecentret her.
Konkurs
Support
Hvem skal kurator kontakte i forbindelse med en konkurs? add
Svar: I skal kontakte vores afdeling for opsigelser og konkurser på opsigelse.enterprise@visma.com
Hvornår bliver adgangene til systemerne lukket ned? add
Svar: Inden for fem arbejdsdage efter at Visma Enterprise har registreret konkursen, lukker vi for adgange til vores systemer og stopper for alle yderligere træk, samt afregninger af skyldige beløb til offentlige instanser og pensionsselskaber mv.
Hvad sker der med udestående transaktioner? add
Svar: Transaktioner, som ligger klar til at blive overført, vil blive overført, medmindre de stoppes i arbejdsgivers pengeinstitut.
Hvordan finder vi ud af, hvad der er af skyldige beløb til Visma Enterprise? add
Svar: Vi udarbejder en opgørelse til jer, som fremsendes sammen med en kopi af virksomhedens faktura.
Hvordan får vi adgang til data? add
Svar: Konkursboet har mulighed for at indgå en aftale om Læseadgang. Dette skal finde sted senest tre måneder efter modtagelse af krav fra Visma Enterprise.
Henvendelse skal ske til businesssupport.dk@visma.com. Hører vi ikke fra jer, inden de tre måneder er gået, går vi i gang med at slette data.
Hvilken support er der i opsigelsesperioden? add
Svar: Jeres support fortsætter som hidtil til og med aftalens ophørsdato.
Kan vi få support efter aftalens ophørsdato? add
Svar: Det er ikke muligt at få support efter aftalens ophørsdato.
Har I spørgsmål af administrativ karakter vedrørende opsigelsen, kan vi kontaktes på opsigelse.enterprise@visma.com.
Hvem kan vi kontakte ved spørgsmål til opsigelsen? add
Svar: Har I spørgsmål af administrativ karakter vedrørende opsigelsen, kan vi kontaktes på opsigelse.enterprise@visma.com.
Hvis I selv laver lønnen, og har spørgsmål af praktisk karakter, kan I kontakte kundecenteret på telefon 88 97 97 00.
Har I outsourcet lønnen til os, kan I i stedet kontakte outsourcingteamet på telefon 88 97 97 10.
Hvordan kontakter vi Kundecentret? add
Svar: Hvis I selv laver lønnen, og har spørgsmål af praktisk karakter, kan I kontakte kundecenteret på telefon 88 97 97 00.
Har I outsourcet lønnen til os, kan I i stedet kontakte outsourcingteamet på telefon 88 97 97 10.
Læs mere om vores populære produkter
Visma Time
Optimér tidsregistreringen med Visma Time. Integrationen med Visma Løn sparrer jer både for tid, mindsker fejl og booster effektiviteten ved at frigive dyrebar tid til andre opgaver.
Outsourcing
Få korrekt og rettidig lønudbetaling ved at outsource jeres lønadministration til vores eksperter. Effektiviser arbejdsgange, frigør ressourcer og tid til andre vigtige opgaver.
My Visma app
My Visma appen strømliner jeres arbejdsdag. Medarbejdere kan selv indtaste tid, sygdom, udlæg og ferie, mens ledere kan godkende og får overblik - alt samlet i én effektiv app.