Ønsker I at opsige jeres aftale?

Forandringer er en naturlig del af alle virksomheders rejse. Uanset om I overvejer at opsige hele eller dele af jeres aftale, kan I på denne side finde viden om jeres betingelser, vigtige skæringsdatoer samt processen, hvis I beslutter jer for at opsige jeres aftale.

Hvad søger I information omkring?

Klik på det du gerne vil læse mere om.

 

FAQ

 

Generelt

Svar: Aftalen opsiges via vores hjemmeside ved at udfylde denne formular.

Svar: Ja, det er muligt at opsige tillægsydelser til en aftale, f.eks. Rapportmodul til Visma Løn.

Svar: Opsigelsesvarslet fremgår af aftalens bilag 9 - Vilkår. 

Vær opmærksom på, at der kan være indgået særlige opsigelsesbetingelser, som i så fald vil fremgå af aftalen.

Svar: Hvis I ønsker at benytte jer af konsulentassistance f.eks. til udtræk af data, vil det blive faktureret efter medgået tid.

Svar: I vil modtage en bekræftelse på mail senest 30 dage efter, at vi har modtaget besked om opsigelsen.

Svar: Ja, det kan I ved at skrive til opsigelse.enterprise@visma.com.

Bliver datoen for opsigelse udsat mere end to gange, vil opsigelsesvarslet starte forfra. Opsigelsesvarslet vil gælde fra anmodningen om tredje udsættelse.

Svar: I kan bestille en kopi af jeres aftale ved at udfylde denne formular.

Svar: Hvis I fortsætter med at køre løn hos os indtil ophørsdatoen, vil faktureringen fortsætte som hidtil. Stopper I lønbehandlingen tidligere, vil der blive faktureret jf. jeres aftalebetingelser.

Visma Løn

Svar: I har adgang til og med aftalens ophørsdato.

Adgange bliver lukket første hverdag efter aftalens ophør.

Svar: I har mulighed for at indgå en aftale om Læseadgang til historiske data. Bemærk, at dette skal bestilles senest to uger inden aftalens ophørsdato. 

I kan bestille en Læseadgang ved at skrive til businesssupport.dk@visma.com

Svar: I skal som udgangspunkt selv hente data.

Kundecentret kan rådgive ift. hvordan I selv foretager et dataudtræk.

I kan også få et tilbud på at få leveret et dataudtræk fra Kundecentret. I finder kontaktoplysninger på Kundecentret her.

Svar: Ja, det gør der. I kan trække rapporten “Afregning pr. dispositionsdato” for at se jeres kommende afregninger.

Svar: I skal selv indberette til statistik efter ophørsdatoen.

Svar: Ja, I kan selv eksportere stamdata og lønoplysninger direkte fra Visma Løn via rapportfunktionaliteten.

Data overføres til jer via standard TLS krypteret internet forbindelse bag to faktor login.

Svar: Data opbevares af Visma Enterprise i seks måneder efter aftalens ophør. Det sker for at sikre eventuelle udestående afregninger til f.eks. SKAT og ATP. 

Svar: Når aftalen er ophørt, vil I ikke længere have adgang til data, medmindre I indgår en aftale om Læseadgang.

Visma Enterprise opbevarer jeres data i seks måneder efter aftalens ophørsdato. Der ændres ikke på hvor og hvordan data opbevares. Det vil fortsat kun være Visma Enterprise medarbejdere i funktioner med relevant arbejdsbetinget behov, som har adgang til jeres data i Visma Løn. 

Svar: Når der er indgået en aftale om Læseadgang, opbevarer Visma Enterprise jeres data i systemerne så længe aftalen om Læseadgang løber.

Efter I er overgået til ‘Læseadgang’, vil det ikke være muligt for jer at redigere i Visma Løn. Ligeledes vil det ikke være muligt at ændre status for medarbejdere, og altså heller ikke muligt at markere en medarbejder som fratrådt.

Medarbejdere, der fortsat er aktive, når Læseadgangen træder i kraft, vil ikke blive slettet løbende.

Der vil løbende blive foretaget oprydning af data jf. bilag 6.3 - Sletning af data.

Svar: Data, der eksporteres fra Visma Løn, er i .csv format.

Svar: Som udgangspunkt kan I selv hente stamdata og lønoplysninger fra Visma Løn via rapportfunktionaliteten. Data vil være i .csv format og foruddefineret struktur.

Ønskes data returneret på anden vis eller i tilpasset struktur, skal I kontakte Kundecentret for at få afklaret mulighederne herfor. I finder kontaktoplysninger på Kundecentret her.

Visma HR

Svar: I har adgang til og med aftalens ophørsdato.

Adgange bliver lukket første hverdag efter aftalens ophørsdato. 

Svar: I har mulighed for at indgå en aftale om Læseadgang til historiske data. Bemærk at dette skal bestilles senest to uger inden aftalens ophørsdato. 

I kan bestille en Læseadgang ved at skrive til businesssupport.dk@visma.com

Svar: Kontroller om der er fraværs- og lønregistreringer, som ikke er godkendt eller lønbehandlet, som skal med over i et nyt løn/HR system.

Dokumentation af kørsel:
Hent Rapporten Lønregistrering

Overblik over dokumenter, finder I ved at hente rapporten ‘Dokumenter’.

Svar: Vi kan være behjælpelig med udtræk af data fra Visma HR. Data udtrækkes via standardrapporterne i Visma HR og leveres i Excel format.

Uploadede dokumenter i Visma HR kan hentes ud af systemet ved manuelt at downloade ét dokument af gangen.
Downloadede dokumenter sendes til jer via vores ‘Filehub’, som er en sikker løsning til overførsel af data. 

Hvis vi skal udføre opgaven, bedes I kontakte Kundecentret, så vi kan give et tilbud. I finder kontaktoplysninger på Kundecentret her.

Svar: Dagen efter ophørsdatoen lukker vi for alle adgange til systemet ved at slette brugerne under Bruger/adgang.

Hvis adgangene til Visma HR web og My Visma app skal lukkes tidligere, skal I selv gøre det.

Svar: I kan selv eksportere stamdata og lønoplysninger direkte fra Visma HR, herunder downloade eventuelle dokumenter.

Data overføres til jer via standard TLS krypteret internet forbindelse bag to faktor login.

Svar: Data opbevares af Visma Enterprise i seks måneder efter aftalens ophør. 

Svar: Når aftalen er ophørt, vil I ikke længere have adgang til data, medmindre I indgår en aftale om Læseadgang. 

Visma Enterprise opbevarer jeres data i seks måneder efter aftalens ophørsdato. Der ændres ikke på hvor og hvordan data opbevares. Det vil fortsat kun være Visma Enterprise medarbejdere i funktioner med relevant arbejdsbetinget behov, som har adgang til jeres data i Visma HR.

Svar: Når der er indgået en aftale om Læseadgang, opbevarer Visma Enterprise jeres data i systemerne så længe aftalen løber.

Efter I er overgået til ‘Læseadgang’, vil det ikke være muligt for jer at redigere i Visma HR. Ligeledes vil det ikke være muligt at ændre status for medarbejdere, og altså heller ikke muligt at markere en medarbejder som fratrådt.

Medarbejdere, der fortsat er aktive, når Læseadgangen træder i kraft, vil ikke blive slettet løbende. 

Der vil løbende blive foretaget oprydning af data jf. bilag 6.3 - Sletning af data.

Svar: Data der eksporteres fra Visma HR vil være i Excel- eller PDF-format.
Eventuelle dokumenter som downloades, vil være i det format som dokumentet er gemt i.

Svar: Som udgangspunkt kan I selv hente stamdata og lønoplysninger fra Visma HR via rapportfunktionaliteten. Data vil være i et foruddefineret format og struktur.

Ønskes data returneret på anden vis eller i tilpasset struktur, skal I kontakte Kundecentret for at få afklaret mulighederne herfor. I finder kontaktoplysninger på Kundecentret her.

Konkurs

Support

Svar: I skal kontakte vores afdeling for opsigelser og konkurser på opsigelse.enterprise@visma.com

Svar: Inden for fem arbejdsdage efter at Visma Enterprise har registreret konkursen, lukker vi for adgange til vores systemer og stopper for alle yderligere træk, samt afregninger af skyldige beløb til offentlige instanser og pensionsselskaber mv.

Svar: Transaktioner, som ligger klar til at blive overført, vil blive overført, medmindre de stoppes i arbejdsgivers pengeinstitut.

Svar: Vi udarbejder en opgørelse til jer, som fremsendes sammen med en kopi af virksomhedens faktura.

Svar: Konkursboet har mulighed for at indgå en aftale om Læseadgang. Dette skal finde sted senest tre måneder efter modtagelse af krav fra Visma Enterprise.

Henvendelse skal ske til businesssupport.dk@visma.com. Hører vi ikke fra jer, inden de tre måneder er gået, går vi i gang med at slette data.

Svar: Jeres support fortsætter som hidtil til og med aftalens ophørsdato. 

Svar: Det er ikke muligt at få support efter aftalens ophørsdato. 

Har I spørgsmål af administrativ karakter vedrørende opsigelsen, kan vi kontaktes på opsigelse.enterprise@visma.com.

Svar: Har I spørgsmål af administrativ karakter vedrørende opsigelsen, kan vi kontaktes på opsigelse.enterprise@visma.com.

Hvis I selv laver lønnen, og har spørgsmål af praktisk karakter, kan I kontakte kundecenteret på telefon 88 97 97 00.

Har I outsourcet lønnen til os, kan I i stedet kontakte outsourcingteamet på telefon 88 97 97 10.

Svar: Hvis I selv laver lønnen, og har spørgsmål af praktisk karakter, kan I kontakte kundecenteret på telefon 88 97 97 00.

Har I outsourcet lønnen til os, kan I i stedet kontakte outsourcingteamet på telefon 88 97 97 10.

Rådgivning vedrørende opsigelse

Har I spørgsmål, I ikke finder på denne side? Vores konsulenter sidder klar til at hjælpe jer. 

I kan ringe til os på telefon: 88 97 97 97

Læs mere om vores populære produkter