Hjælp til My Visma App

Hvis du har brug for hjælp til appen, skal du henvende dig til din administrator, som ofte vil være i din HR-afdeling.

FAQ

Logon

Menu

Svar: ‘Skift bruger’ er som at logge af/logge på, og dermed slettes cookies i appen. En god idé, hvis du har udfordringer med appen.

Svar: Årsagen kan være, at du er leder, men du har ikke fået adgang til din afdeling. Kontakt din administrator.

Svar: Det er et nummer, der indikerer hvilken version af My Visma appen, du kører på. Når vi tilføjer nye funktioner og opdateringer opdateres versionen. Hvis du ikke har valgt, at din app skal opdateres automatisk, skal du ind i App Store eller Google Play og hente den nye version.

Svar: Har du forbedringsønsker til appen, så send gerne dine ønsker til denne mail: feedback.myvisma@visma.com

Godkendelse

Overblik

Svar: Nej, du får ikke en notifikation via appen, men det er muligt, du får en påmindelse via mail, hvis din virksomhed har denne løsning i My Visma web.

Svar: I appen kan du se registreringer på de medarbejdere, som du har adgang til. Ønsker du kun at få vist registreringer på dem, der i direkte reference, kan du gå ind under menuen ‘Godkend’ og under tandhjulet vælge ‘Mit team’.

Svar: Det kan skyldes at data ikke er synkroniseret korrekt ved login, eller der kan være noget med forbindelsen. Vi anbefaler, at du logger ud og ind i appen. Hvis det ikke hjælper, anbefaler vi at geninstallere appen.

Svar: Nej, det kan du ikke. Det er muligt via Visma HR.

Svar: Du har sikkert kolleger, som det er relevant for, og kategorien kan derfor ikke fjernes.

Svar: Saldi opdateres løbende efterhånden som du registrerer. Saldi opdateres også hver den 1. i en måned, når nye feriedage/timer tilskrives.

Saldi opdateres ikke, når der er en lønkørsel i gang.

Nogle gange skal du foretage en opdatering af siden ved hjælp af pull-to-refresh (træk fingeren ned over siden) for at kunne se nyeste saldi.

Svar: Saldi i appen indeholder også alle fremtidige fraværsregistreringer. Hvor saldi på lønsedlen viser den saldo, der var på det tidspunkt, lønnen blev kørt - som typisk er ultimo den måned lønnen gælder for.

Svar: Opdelingen sker pr. 1. september, hvor nyt ferieår begynder. Dvs. pr. denne dato flyttes ubrugte ‘Feriedage indeværende år’ til ‘Feriedage tidligere år’.

Registreringer

Svar: Klik på relevant dato i kalenderen. Klik herefter på plus (+) i den blå cirkel.

Svar: Du mangler evt. rettigheder til at registrere. 

Din stillingskategori kan være opsat til, at du ikke kan registrere på bestemte koder.

Din administrator kan f.eks. også have valgt, at du ikke selv skal kunne registrere Orlov.

Spørg din administrator.

NB: Det er ikke sikkert, du kan se alle fem kategorier.

Svar: Under ‘Arbejde’.

Svar: Fraværsregistreringer kan du se to år tilbage. Lønregistreringer kan du se fem år tilbage. Og så kan du se alle dine fremtidige registreringer.

I kalenderen er registreringer markeret med farvede prikker de pågældende dage

Svar: Ja, du får en notifikation via appen, når din registrering bliver godkendt, eller hvis den bliver afvist.

Svar: Det kan du se ved at klikke på registreringen i kalenderen. Vises der en lille grøn cirkel med en tjek-markering, så er registreringen godkendt.

Tilsvarende kan du se, hvis registreringen er blevet afvist.

 

Svar: Appen afventer svar fra lønsystemet.

Svar: Status ser du ved at klikke på registreringen i kalenderen.

Svar: Registreringer der ikke er godkendt, kan du selv slette. Hvis registreringen er godkendt, skal du bede din administrator om at slette den.

Svar: Nej, hvis du vil registrere på vegne af dine medarbejdere, kan du alene gøre det i My Visma web.

Svar: Nej, hvis du vil se fraværssaldi på dine medarbejdere, kan du se disse i My Visma web.

Send os en mail

info@vismaenterprise.dk