Hjælp til My Visma App
Hvis du har brug for hjælp til appen, skal du henvende dig til din administrator, som ofte vil være i din HR-afdeling.
FAQ
Logon
Menu
Hvornår skal jeg bruge ‘Skift bruger’? add
Svar: ‘Skift bruger’ er som at logge af/logge på, og dermed slettes cookies i appen. En god idé, hvis du har udfordringer med appen.
Hvorfor kan jeg ikke logge på appen? Den stopper ved ‘Kunne ikke hente data’. add
Svar: Årsagen kan være, at du er leder, men du har ikke fået adgang til din afdeling. Kontakt din administrator.
Hvad betyder Build under ‘Om My Visma’? add
Svar: Det er et nummer, der indikerer hvilken version af My Visma appen, du kører på. Når vi tilføjer nye funktioner og opdateringer opdateres versionen. Hvis du ikke har valgt, at din app skal opdateres automatisk, skal du ind i App Store eller Google Play og hente den nye version.
Hvordan giver jeg feedback til appen? add
Svar: Har du forbedringsønsker til appen, så send gerne dine ønsker til denne mail: feedback.myvisma@visma.com
Godkendelse
Overblik
Får jeg besked, når der er en registrering til godkendelse? add
Svar: Nej, du får ikke en notifikation via appen, men det er muligt, du får en påmindelse via mail, hvis din virksomhed har denne løsning i My Visma web.
Hvordan får jeg vist registreringer på de medarbejdere, som jeg skal godkende for? add
Svar: I appen kan du se registreringer på de medarbejdere, som du har adgang til. Ønsker du kun at få vist registreringer på dem, der i direkte reference, kan du gå ind under menuen ‘Godkend’ og under tandhjulet vælge ‘Mit team’.
Hvad gør jeg, når der står ‘Vi kunne ikke synkronisere. Prøv venligst igen.’ på den registrering, jeg skal godkende? add
Svar: Det kan skyldes at data ikke er synkroniseret korrekt ved login, eller der kan være noget med forbindelsen. Vi anbefaler, at du logger ud og ind i appen. Hvis det ikke hjælper, anbefaler vi at geninstallere appen.
Kan jeg godkende flere registreringer på én gang? add
Svar: Nej, det kan du ikke. Det er muligt via Visma HR.
Hvorfor kan jeg se kategorier (fraværstyper), som ikke er relevante for mig? add
Svar: Du har sikkert kolleger, som det er relevant for, og kategorien kan derfor ikke fjernes.
Hvornår bliver saldi opdateret? add
Svar: Saldi opdateres løbende efterhånden som du registrerer. Saldi opdateres også hver den 1. i en måned, når nye feriedage/timer tilskrives.
Saldi opdateres ikke, når der er en lønkørsel i gang.
Nogle gange skal du foretage en opdatering af siden ved hjælp af pull-to-refresh (træk fingeren ned over siden) for at kunne se nyeste saldi.
Hvorfor er mine saldi ikke magen til dem på min lønseddel? add
Svar: Saldi i appen indeholder også alle fremtidige fraværsregistreringer. Hvor saldi på lønsedlen viser den saldo, der var på det tidspunkt, lønnen blev kørt - som typisk er ultimo den måned lønnen gælder for.
Hvad er forskellen på ‘Feriedage tidligere år’ og ‘Feriedage indeværende år’ under kategorien Ferie? add
Svar: Opdelingen sker pr. 1. september, hvor nyt ferieår begynder. Dvs. pr. denne dato flyttes ubrugte ‘Feriedage indeværende år’ til ‘Feriedage tidligere år’.
Registreringer
Hvordan registrerer jeg i appen? add
Svar: Klik på relevant dato i kalenderen. Klik herefter på plus (+) i den blå cirkel.
Hvorfor har jeg ikke nogle muligheder under: Firma - Fravær - Orlov - Ferie/fri - Sygdom - Arbejde add
Svar: Du mangler evt. rettigheder til at registrere.
Din stillingskategori kan være opsat til, at du ikke kan registrere på bestemte koder.
Din administrator kan f.eks. også have valgt, at du ikke selv skal kunne registrere Orlov.
Spørg din administrator.
NB: Det er ikke sikkert, du kan se alle fem kategorier.
Hvor finder jeg kilometer registrering eller udlæg? add
Svar: Under ‘Arbejde’.
Kan jeg se alle mine registreringer? add
Svar: Fraværsregistreringer kan du se to år tilbage. Lønregistreringer kan du se fem år tilbage. Og så kan du se alle dine fremtidige registreringer.
I kalenderen er registreringer markeret med farvede prikker de pågældende dage
Får jeg besked, når min ferie bliver godkendt? add
Svar: Ja, du får en notifikation via appen, når din registrering bliver godkendt, eller hvis den bliver afvist.
Hvordan kan jeg se, om min registrering er godkendt eller afvist? add
Svar: Det kan du se ved at klikke på registreringen i kalenderen. Vises der en lille grøn cirkel med en tjek-markering, så er registreringen godkendt.
Tilsvarende kan du se, hvis registreringen er blevet afvist.
Hvad betyder det, når en registrering 'synkroniserer'? add
Svar: Appen afventer svar fra lønsystemet.
Hvordan kan jeg se status på mine registrering? add
Svar: Status ser du ved at klikke på registreringen i kalenderen.
Kan jeg slette en registrering? add
Svar: Registreringer der ikke er godkendt, kan du selv slette. Hvis registreringen er godkendt, skal du bede din administrator om at slette den.
Kan jeg som leder registrere på vegne af mine medarbejdere? add
Svar: Nej, hvis du vil registrere på vegne af dine medarbejdere, kan du alene gøre det i My Visma web.
Kan jeg som leder se fraværssaldi på mine medarbejdere? add
Svar: Nej, hvis du vil se fraværssaldi på dine medarbejdere, kan du se disse i My Visma web.