Customer Portal - bliv klar til din nye kundeportal
Vi har lanceret en ny kundeportal kaldet Customer Portal. Her på siden kan du finde alt, du skal bruge, for at blive klar til at portalen åbner.
Vigtig viden
Hvis I selv varetager lønadministrationen, skal I registrere, at I ønsker at få en bruger på kundeportalen, ved at benytte denne formular
Har du spørgsmål, så kig i vores FAQ, hvor vi har samlet de mest stillede spørgsmål til den nye kundeportal. Tag mig til FAQ
Vejledninger: Vi tilføjer løbende vejledninger til Customer Portal. Find dem her
Opret din bruger og få adgang
Skal du eller din kollega have adgang til Customer Portal, kræver det, at I først får oprettet en bruger. Opret en bruger ved at trykke på knappen nedenfor, hvor du bliver bedt om at udfylde en formular. Indsend formularen, så sørger vi for at oprette dig som bruger hurtigst muligt.
BEMÆRK: Har du outsourcet lønadministrationen til os, skal du ikke benytte formularen. Her skal du i stedet kontakte din konsulent.
Vejledninger
Her finder du vores vejledninger til den nye kundeportal. Vi tilføjer nye vejledninger løbende.
Håndtering af sager
For dig, der selv varetager lønadministrationen
Håndtering af sager
For dig, der har outsourcet lønadministrationen
Webinar om Customer Portal
Her kan du se eller gense vores webinarer, hvor vi klæder dig på til den nye portal, giver dig tips og trick og guider dig til at komme godt i gang. Vi har afholdt to forskellige webinarer, som er til dig, der enten har outsourcet lønopgaven til os, eller selv varetager lønadministrationen.
FAQ
Generelt
Hvad er Customer Portal? add
Svar: Customer Portal er din nye kundeportal som kunde i Visma Enterprise, hvor du fremover bl.a. skal oprette supportsager. Din adgang til portalen vil være tilpasset dine behov og samler alle dine relevante kundeinformationer. Customer Portal giver dig en mere brugervenlig oplevelse og et bedre overblik over dine løsninger, sager og supportkontakt.
Hvornår åbnede den nye kundeportal Customer Portal? add
Svar: Customer Portal åbnede tirsdag den 2. april 2024 kl. 7.00.
Hvad kan Customer Portal? add
Svar: Customer Portal samler på sigt alt ét sted, så det bliver endnu nemmere for dig at være kunde hos os. Fra 2. april, hvor Customer Portal åbnede, kan du på kundeportalen:
- Oprette og følge dine sager
- Se, hvilke produkter og løsninger I har som kunde hos Visma Enterprise
- Finde kontaktinfo på support
- Finde links til vejledninger i Hjælpecenteret
- Gå på opdagelse i kursuskataloget
På sigt vil endnu flere funktioner blive tilføjet i kundeportalen.
Hvor finder jeg driftmeddelelser fremover? add
Svar: Driftmeddelelser vil indtil videre stadig være at finde på Visma Community.
Hvor finder jeg nyheder fremover? add
Svar: Nyheder vil indtil videre stadig være at finde på Visma Community.
Skal Customer Portal bruges til support på andre produkter end Visma Løn og Visma HR? add
Svar: Ja, du skal også benytte Customer Portal, hvis du har en sag vedrørende eksempelvis Visma Time, Visma EasyCruit, My Visma, Visma Refusion og Datahub.
Skal jeg slette alle tidligere links til Visma Løn, Visma HR osv., som jeg har brugt indtil nu og fremover kun bruge linket til Customer Portal? add
Svar: Nej, links til Visma Løn, Visma HR osv. har samme links som hidtil. Det er kun portalen til blandt andet sager, som får nyt link. Der kommer links til alle løsninger inde i Customer Portal.
Hvad er linket til den nye portal? add
Svar: Linket til Customer Portal er: customer.vismaenterprise.dk
Inden du kan få adgang til portalen, skal du oprettes som bruger. Se hvordan under spørgsmålet: "Hvordan får jeg adgang til Customer Portal?"
Erstatter den nye kundeportal Visma Community? add
Svar: Nej, Visma Community vil fortsat være tilgængelig.
Kommer der flere webinarer, hvor I introducerer Customer Portal? add
Svar:
Til dig, der selv varetager lønadministrationen:
Nej, vi har kun planlagt en enkelt webinar, som blev afholdt den 8. marts. Webinaret er blevet optaget, og du kan se eller gense det her
Til dig, der har outsourcet lønadministrationen:
Nej, vi har kun planlagt en enkelt webinar, som blev afholdt den 5. marts. Webinaret er blevet optaget, og du kan se eller gense det her
Findes den nye portal på engelsk? add
Svar: Ja, du kan selv vælge, om du vil have sproget på dansk eller engelsk.
Er der materiale om den nye portal på engelsk? add
Svar: Ja, vi har oprettet en side på engelsk med svar på en række spørgsmål, vejledninger og en brugervideo. Du finder siden her
Påvirker den nye portal My Visma og Visma HR links og appen, som medarbejderne bruger til registrering og godkendelse? add
Svar: Nej, app og links til blandt andet My Visma og Visma HR er fortsat de samme.
Koster den nye portal noget? add
Svar: Nej, Customer Portal er ikke en løsning, du skal betale for. Det er en kommunikationskanal, som indgår i jeres aftale med Visma Enterprise.
Sager
Kan jeg stadig få adgang til vores gamle sager? add
Svar: Ja, åbne sager, der fortsat er relevante, bliver flyttet med over i det nye sagssystem i Customer Portal senest 12. april. Vores specialister gennemgår alle sager, der var oprettet i det gamle sagssystem, og du har fået besked om flytning og status på dine tidligere oprettede sager.
Gamle sager, der er lukkede, vil ikke være tilgængelige efter 1. april kl. 10.00. Jeres gamle sager er dog ikke slettet, da vi i henhold til GDPR gemmer disse. Skulle der være behov, vil vi i Visma Enterprise stadig kunne tilgå sagerne.
Hvornår lukkede adgang til det gamle sagssystem? add
Svar: Det gamle sagssystem lukkede den 1. april 2024 kl. 10.00. Alle sager oprettet inden lukketidspunktet vil blive håndteret individuelt. Har du brug for at se dine eksisterende sager eller oprette nye, skal du logge ind på Customer Portal.
Er det muligt at oprette sager af fortrolig karakter, som ikke skal ses af mine kollegaer, der også har adgang til Customer Portal? add
Svar: Ja, det er muligt at gøre en sag privat, så det kun er sagsopretteren og os i Visma Enterprise, der kan se sagen. Du skal blot huske at krydse feltet "Privat" af, når sagen bliver oprettet.
Hvilke produkter kan jeg oprette sager på i Customer Portal? add
Svar: I Customer Portal kan du oprette sager på følgende løsninger: Visma Løn/Visma Løn Finans, My Visma, Visma HR, Visma Time, Visma EasyCruit, Visma Refusion, Visma HRM Analytics, Visma Engage og Datahub.
Har du brug for support til Visma Acubiz, skal du kontakte Visma Acubiz' support på tlf. 70 21 42 15 eller via support.acubiz@visma.com.
Får man en mail, når der bliver svaret på ens sag i Customer Portal? add
Svar: Ja, opretteren og eventuelle følgere af sagen vil modtage en mail, når der er nyt i sagen.
Kan man indsætte billeder og skærmdumps i sager fremover? add
Svar: Ja, det er muligt at indsætte for eksempel skærmdumps i sager i Customer Portal.
Kan alle med adgang til Customer Portal oprette sager på alle produkter? add
Svar: Muligheden for at oprette sager er baseret ud fra din brugerprofil og rettigheder. Har du brugerprofilerne fuld adgang eller begrænset adgang, vil du kunne oprette sager. Det er muligt at have forskellige brugerprofiler til de forskellige produkter, din virksomhed benytter.
Det kan for eksempel være, at du kan oprette sager i Visma Løn - men ikke i Visma HR, hvis du har forskellige brugerprofiler til de to produkter.
Hvordan opretter jeg en sag i Customer Portal? add
Svar: Du opretter en sag ved at logge på Customer Portal. Allerede på forsiden vil du blive mødt af en rød knap øverst i venstre hjørne, hvor der står 'Opret en sag'. Når du klikker på den, vil du blive mødt af siden 'Mine sager', hvor du har overblik over dine igangværende og afsluttede sager. Her har du mulighed for at oprette en ny sag ved at klikke videre til en formular udfyldes med de nødvendige informationer.
Så snart sagen er oprettet, kan du følge den på siden 'Mine Sager'.
Du finder vores vejledning til oprettelse af sager her
Hvad gør jeg, hvis jeg mangler et produkt i min produktoversigt og dermed ikke kan oprette en sag i Customer Portal? add
Svar:
Til dig, der selv varetager lønadministrationen:
Du burde som udgangspunkt kunne se alle de produkter i Customer Portal, som din virksomhed benytter. Skulle det alligevel ikke være tilfældet, kan det skyldes, at du er oprettet med brugerprofilen ingen adgang. Kontakt vores kundesupport på tlf. 88 97 97 00 på hverdage mellem kl. 9 - 15, så undersøger vi sagen.
Bemærk: Sager på Visma HRM Analytics, Datahub og Visma Engage kan oprettes via "øvrige" i dropdown-menuen. Support til Visma Acubiz sker gennem deres support på tlf. 70 21 42 15 eller via support.acubiz@visma.com.
Til dig, der har outsourcet lønadministrationen:
Du burde som udgangspunkt kunne se alle de produkter i Customer Portal, som din virksomhed benytter. Skulle det alligevel ikke være tilfældet, kan det skyldes, at du er oprettet med brugerprofilen ingen adgang. Kontakt din fast tilknyttede lønkonsulent, så undersøger de sagen.
Bemærk: Sager på Visma HRM Analytics, Datahub og Visma Engage kan oprettes via "øvrige" i dropdown-menuen. Support til Visma Acubiz sker gennem deres support på tlf. 70 21 42 15 eller via support.acubiz@visma.com.
Hvad sker der med sager, som stadig var åbne, da den gamle løsning til sagstyring lukkede ned? add
Svar: Sager, som ikke var lukket ved overgangen til Customer Portal, vil blive overført dertil senest fredag den 12. april.
Sletter I alle vores gamle sager? add
Svar: Nej, i henhold til GDPR sletter vi ikke sager i det gamle system. Skulle der være behov, vil vi i Visma Enterprise stadig kunne tilgå disse.
Adgang
For dig, der varetager lønadministionen selv
For dig, der har outsourcet lønadministrationen
Hvordan får jeg adgang til Customer Portal? add
Svar: For at få adgang til Customer Portal skal du først oprettes som bruger. Det bliver du ved at:
- Udfylde denne formular.
- Tage stilling til om du skal have fuld adgang, begrænset adgang eller ingen adgang til henholdsvis Visma Løn, Visma HR, Visma Time, Visma EasyCruit og Visma Refusion.
OBS: Adgangen afgører kun muligheden for at behandle sager i Customer Portal - ikke adgangen til de respektive systemer. - Når du har udfyldt og sendt formularen, klarer vi resten for dig.
Send formularen til os hurtigst muligt. Du kan forvente at få adgang indenfor 24 timer.
Hvem skal jeg kontakte, hvis jeg ikke kan logge ind, selvom jeg er oprettet som bruger? add
Svar: Har du udfordringer med at logge på Customer Portal, skal du kontakte kundesupporten på tlf. 88 97 97 00 på hverdage mellem kl. 9 - 15.
Hvad gør jeg, hvis mine kollegaer også skal have adgang til Customer Portal? add
Svar: Du kan give en kollega adgang til Customer Portal ved at oprette vedkommende som bruger. Det gør du ved at udfylde denne formular med de nødvendige oplysninger. Send formularen til os, så sørger vi for at oprette deres bruger hurtigst muligt.
Kan jeg ændre min brugerprofil og rettigheder til Customer Portal, efter jeg er blevet oprettet som bruger? add
Svar: Ja, det er muligt. Ønsker du at ændre din brugerprofil, kan du kontakte vores kundesupport på tlf. 88 97 97 00 på hverdage mellem kl. 9 - 15.
Kan jeg give mine kollegaer forskellige brugerrettigheder i Customer Portal? add
Svar: Ja, der findes tre forskellige brugerprofiler med forskellige rettigheder til Customer Portal:
Fuld adgang:
Her kan brugeren oprette og læse alle sager, som findes på det pågældende produkt. Sagerne kan være oprettet af brugeren selv eller en anden bruger fra virksomheden.
Begrænset adgang:
Giver brugeren adgang til at oprette og læse egne sager på det pågældende produkt.
Ingen adgang:
Brugeren kan hverken oprette eller se sager på det pågældende produkt.
Behøver jeg et nyt login, hvis jeg har adgang til at oprette sager i den gamle løsning? add
Svar: Ja, alle skal have oprettet en ny brugerprofil. Læs, hvordan du får adgang under spørgsmålet: Hvordan får jeg adgang til Customer Portal?
Kan jeg tjekke om vi har indsendt formularen til brugeroprettelse et sted? add
Svar: Nej, du har desværre ikke selv mulighed for at tjekke, om I har indsendt formularen. Er du i tvivl, er du velkomen til at udfylde den igen. Vi kontrollerer alle brugeranmodninger inden oprettelse.
Hvordan får jeg adgang til Customer Portal? add
Svar: Din tilknyttede konsulent vil inden længe kontakte dig for at oprette dig som bruger i Customer Portal.
Hvem skal jeg kontakte, hvis jeg ikke kan logge ind, selvom jeg er oprettet som bruger? add
Svar: Har du udfordringer med at logge på Customer Portal, skal du kontakte din fast tilknyttede konsulent, der kan hjælpe dig.
Hvad gør jeg, hvis mine kollegaer også skal have adgang til Customer Portal? add
Svar: For at få adgang til Customer Portal skal din kollega først oprettes som bruger. Kontakt din fast tilknyttede konsulent, der kan hjælpe med at oprette din kollega som bruger.
Kan jeg ændre min brugerprofil og rettigheder til Customer Portal, efter jeg er blevet oprettet som bruger? add
Svar: Ja, det er muligt. Ønsker du at ændre din brugerprofil, kan du kontakte din fast tilknyttede konsulent, der kan hjælpe dig.
Kan jeg give mine kollegaer forskellige brugerrettigheder i Customer Portal? add
Svar: Ja, der findes tre forskellige brugerprofiler med forskellige rettigheder til Customer Portal:
Fuld adgang:
Her kan brugeren oprette og læse alle sager, som findes på det pågældende produkt. Sagerne kan være oprettet af brugeren selv eller en anden bruger fra virksomheden.
Begrænset adgang:
Giver brugeren adgang til at oprette og læse egne sager på det pågældende produkt.
Ingen adgang:
Brugeren kan hverken oprette eller se sager på det pågældende produkt.
Behøver jeg et nyt login, hvis jeg har adgang til at oprette sager i den gamle løsning? add
Svar: Ja, alle skal have oprettet en ny brugerprofil. Din tilknyttede konsulent vil kontakte dig for at oprette dig som bruger i Customer Portal.