Customer Portal - bliv klar til din nye kundeportal

Vi har lanceret en ny kundeportal kaldet Customer Portal. Her på siden kan du finde alt, du skal bruge, for at blive klar til at portalen åbner.

Spørgsmål og svar   Webinar

Vejledninger

View this page in English

Vigtig viden

  • Hvis I selv varetager lønadministrationen, skal I registrere, at I ønsker at få en bruger på kundeportalen, ved at benytte denne formular

  • Har du spørgsmål, så kig i vores FAQ, hvor vi har samlet de mest stillede spørgsmål til den nye kundeportal. Tag mig til FAQ

  • Vejledninger: Vi tilføjer løbende vejledninger til Customer Portal. Find dem her

Opret din bruger og få adgang

Skal du eller din kollega have adgang til Customer Portal, kræver det, at I først får oprettet en bruger. Opret en bruger ved at trykke på knappen nedenfor, hvor du bliver bedt om at udfylde en formular. Indsend formularen, så sørger vi for at oprette dig som bruger hurtigst muligt.

BEMÆRK: Har du outsourcet lønadministrationen til os, skal du ikke benytte formularen. Her skal du i stedet kontakte din konsulent.

Udfyld formular

Vejledninger

Her finder du vores vejledninger til den nye kundeportal. Vi tilføjer nye vejledninger løbende.

Sådan logger du på

Håndtering af sager 
For dig, der selv varetager lønadministrationen

Håndtering af sager 
For dig, der har outsourcet lønadministrationen

Webinar om Customer Portal

Her kan du se eller gense vores webinarer, hvor vi klæder dig på til den nye portal, giver dig tips og trick og guider dig til at komme godt i gang. Vi har afholdt to forskellige webinarer, som er til dig, der enten har outsourcet lønopgaven til os, eller selv varetager lønadministrationen.

For dig, der selv varetager lønadministrationen.

Mockup of screen

Se webinar fra den 8. marts

Hent præsentation fra webinar

For dig, der har outsourcet lønadministrationen.

Mockup of screen

Se webinar fra den 5. marts

Hent præsentation fra webinar

FAQ


Generelt

Svar: Customer Portal er din nye kundeportal som kunde i Visma Enterprise, hvor du fremover bl.a. skal oprette supportsager. Din adgang til portalen vil være tilpasset dine behov og samler alle dine relevante kundeinformationer. Customer Portal giver dig en mere brugervenlig oplevelse og et bedre overblik over dine løsninger, sager og supportkontakt.

Svar: Customer Portal åbnede tirsdag den 2. april 2024 kl. 7.00.

Svar: Customer Portal samler på sigt alt ét sted, så det bliver endnu nemmere for dig at være kunde hos os. Fra 2. april, hvor Customer Portal åbnede, kan du på kundeportalen:

  • Oprette og følge dine sager
  • Se, hvilke produkter og løsninger I har som kunde hos Visma Enterprise
  • Finde kontaktinfo på support
  • Finde links til vejledninger i Hjælpecenteret
  • Gå på opdagelse i kursuskataloget

På sigt vil endnu flere funktioner blive tilføjet i kundeportalen.

Svar: Driftmeddelelser vil indtil videre stadig være at finde på Visma Community.

Svar: Nyheder vil indtil videre stadig være at finde på Visma Community. 

Svar: Ja, du skal også benytte Customer Portal, hvis du har en sag vedrørende eksempelvis Visma Time, Visma EasyCruit, My Visma, Visma Refusion og Datahub.

Svar: Nej, links til Visma Løn, Visma HR osv. har samme links som hidtil. Det er kun portalen til blandt andet sager, som får nyt link. Der kommer links til alle løsninger inde i Customer Portal.

Svar: Linket til Customer Portal er: customer.vismaenterprise.dk

Inden du kan få adgang til portalen, skal du oprettes som bruger. Se hvordan under spørgsmålet: "Hvordan får jeg adgang til Customer Portal?"

Svar: Nej, Visma Community vil fortsat være tilgængelig.

Svar:
Til dig, der selv varetager lønadministrationen:
Nej, vi har kun planlagt en enkelt webinar, som blev afholdt den 8. marts. Webinaret er blevet optaget, og du kan se eller gense det her

Til dig, der har outsourcet lønadministrationen:
Nej, vi har kun planlagt en enkelt webinar, som blev afholdt den 5. marts. Webinaret er blevet optaget, og du kan se eller gense det her

Svar: Ja, du kan selv vælge, om du vil have sproget på dansk eller engelsk.

Svar: Ja, vi har oprettet en side på engelsk med svar på en række spørgsmål, vejledninger og en brugervideo. Du finder siden her

Svar: Nej, app og links til blandt andet My Visma og Visma HR er fortsat de samme.

Svar: Nej, Customer Portal er ikke en løsning, du skal betale for. Det er en kommunikationskanal, som indgår i jeres aftale med Visma Enterprise.

Sager

Svar: Ja, åbne sager, der fortsat er relevante, bliver flyttet med over i det nye sagssystem i Customer Portal senest 12. april. Vores specialister gennemgår alle sager, der var oprettet i det gamle sagssystem, og du har fået besked om flytning og status på dine tidligere oprettede sager.

Gamle sager, der er lukkede, vil ikke være tilgængelige efter 1. april kl. 10.00. Jeres gamle sager er dog ikke slettet, da vi i henhold til GDPR gemmer disse. Skulle der være behov, vil vi i Visma Enterprise stadig kunne tilgå sagerne.

Svar: Det gamle sagssystem lukkede den 1. april 2024 kl. 10.00. Alle sager oprettet inden lukketidspunktet vil blive håndteret individuelt. Har du brug for at se dine eksisterende sager eller oprette nye, skal du logge ind på Customer Portal.

Svar: Ja, det er muligt at gøre en sag privat, så det kun er sagsopretteren og os i Visma Enterprise, der kan se sagen. Du skal blot huske at krydse feltet "Privat" af, når sagen bliver oprettet.

Svar: I Customer Portal kan du oprette sager på følgende løsninger: Visma Løn/Visma Løn Finans, My Visma, Visma HR, Visma Time, Visma EasyCruit, Visma Refusion, Visma HRM Analytics, Visma Engage og Datahub.

Har du brug for support til Visma Acubiz, skal du kontakte Visma Acubiz' support på tlf. 70 21 42 15 eller via support.acubiz@visma.com.

Svar: Ja, opretteren og eventuelle følgere af sagen vil modtage en mail, når der er nyt i sagen.

Svar: Ja, det er muligt at indsætte for eksempel skærmdumps i sager i Customer Portal.

Svar: Muligheden for at oprette sager er baseret ud fra din brugerprofil og rettigheder. Har du brugerprofilerne fuld adgang eller begrænset adgang, vil du kunne oprette sager. Det er muligt at have forskellige brugerprofiler til de forskellige produkter, din virksomhed benytter.

Det kan for eksempel være, at du kan oprette sager i Visma Løn - men ikke i Visma HR, hvis du har forskellige brugerprofiler til de to produkter.

Svar: Du opretter en sag ved at logge på Customer Portal. Allerede på forsiden vil du blive mødt af en rød knap øverst i venstre hjørne, hvor der står 'Opret en sag'. Når du klikker på den, vil du blive mødt af siden 'Mine sager', hvor du har overblik over dine igangværende og afsluttede sager. Her har du mulighed for at oprette en ny sag ved at klikke videre til en formular udfyldes med de nødvendige informationer.

Så snart sagen er oprettet, kan du følge den på siden 'Mine Sager'.

Du finder vores vejledning til oprettelse af sager her

Svar:
Til dig, der selv varetager lønadministrationen:
Du burde som udgangspunkt kunne se alle de produkter i Customer Portal, som din virksomhed benytter. Skulle det alligevel ikke være tilfældet, kan det skyldes, at du er oprettet med brugerprofilen ingen adgang. Kontakt vores kundesupport på tlf. 88 97 97 00 på hverdage mellem kl. 9 - 15, så undersøger vi sagen.

Bemærk: Sager på Visma HRM Analytics, Datahub og Visma Engage kan oprettes via "øvrige" i dropdown-menuen. Support til Visma Acubiz sker gennem deres support på tlf. 70 21 42 15 eller via support.acubiz@visma.com.

Til dig, der har outsourcet lønadministrationen:
Du burde som udgangspunkt kunne se alle de produkter i Customer Portal, som din virksomhed benytter. Skulle det alligevel ikke være tilfældet, kan det skyldes, at du er oprettet med brugerprofilen ingen adgang. Kontakt din fast tilknyttede lønkonsulent, så undersøger de sagen.

Bemærk: Sager på Visma HRM Analytics, Datahub og Visma Engage kan oprettes via "øvrige" i dropdown-menuen. Support til Visma Acubiz sker gennem deres support på tlf. 70 21 42 15 eller via support.acubiz@visma.com.

Svar: Sager, som ikke var lukket ved overgangen til Customer Portal, vil blive overført dertil senest fredag den 12. april. 

Svar: Nej, i henhold til GDPR sletter vi ikke sager i det gamle system. Skulle der være behov, vil vi i Visma Enterprise stadig kunne tilgå disse.

Adgang

For dig, der varetager lønadministionen selv

For dig, der har outsourcet lønadministrationen

Svar: For at få adgang til Customer Portal skal du først oprettes som bruger. Det bliver du ved at:

  1. Udfylde denne formular.
  2. Tage stilling til om du skal have fuld adgang, begrænset adgang eller ingen adgang til henholdsvis Visma Løn, Visma HR, Visma Time, Visma EasyCruit og Visma Refusion.
    OBS: Adgangen afgører kun muligheden for at behandle sager i Customer Portal - ikke adgangen til de respektive systemer. 
  3. Når du har udfyldt og sendt formularen, klarer vi resten for dig.

Send formularen til os hurtigst muligt. Du kan forvente at få adgang indenfor 24 timer.

Svar: Har du udfordringer med at logge på Customer Portal, skal du kontakte kundesupporten på tlf. 88 97 97 00 på hverdage mellem kl. 9 - 15.

Svar: Du kan give en kollega adgang til Customer Portal ved at oprette vedkommende som bruger. Det gør du ved at udfylde denne formular med de nødvendige oplysninger. Send formularen til os, så sørger vi for at oprette deres bruger hurtigst muligt.

Svar: Ja, det er muligt. Ønsker du at ændre din brugerprofil, kan du kontakte vores kundesupport på tlf. 88 97 97 00 på hverdage mellem kl. 9 - 15.

Svar: Ja, der findes tre forskellige brugerprofiler med forskellige rettigheder til Customer Portal:

Fuld adgang:
Her kan brugeren oprette og læse alle sager, som findes på det pågældende produkt. Sagerne kan være oprettet af brugeren selv eller en anden bruger fra virksomheden.

Begrænset adgang:
Giver brugeren adgang til at oprette og læse egne sager på det pågældende produkt.

Ingen adgang:
Brugeren kan hverken oprette eller se sager på det pågældende produkt.

Svar: Ja, alle skal have oprettet en ny brugerprofil. Læs, hvordan du får adgang under spørgsmålet: Hvordan får jeg adgang til Customer Portal?

Svar: Nej, du har desværre ikke selv mulighed for at tjekke, om I har indsendt formularen. Er du i tvivl, er du velkomen til at udfylde den igen. Vi kontrollerer alle brugeranmodninger inden oprettelse.

Svar: Din tilknyttede konsulent vil inden længe kontakte dig for at oprette dig som bruger i Customer Portal.

Svar: Har du udfordringer med at logge på Customer Portal, skal du kontakte din fast tilknyttede konsulent, der kan hjælpe dig.

Svar: For at få adgang til Customer Portal skal din kollega først oprettes som bruger. Kontakt din fast tilknyttede konsulent, der kan hjælpe med at oprette din kollega som bruger.

Svar: Ja, det er muligt. Ønsker du at ændre din brugerprofil, kan du kontakte din fast tilknyttede konsulent, der kan hjælpe dig.

Svar: Ja, der findes tre forskellige brugerprofiler med forskellige rettigheder til Customer Portal:

Fuld adgang:
Her kan brugeren oprette og læse alle sager, som findes på det pågældende produkt. Sagerne kan være oprettet af brugeren selv eller en anden bruger fra virksomheden.

Begrænset adgang:
Giver brugeren adgang til at oprette og læse egne sager på det pågældende produkt.

Ingen adgang:
Brugeren kan hverken oprette eller se sager på det pågældende produkt.

Svar: Ja, alle skal have oprettet en ny brugerprofil. Din tilknyttede konsulent vil kontakte dig for at oprette dig som bruger i Customer Portal.

Support til dig, der er bruger af Visma Løn

Vores konsulenter sidder klar til at hjælpe dig.

Du kan ringe til os på telefon: 88 97 97 97

Support til dig, der har outsourcet løn

Vores konsulenter sidder klar til at hjælpe dig, så tøv endelig ikke med at kontakte din lønkonsulent, hvis du har spørgsmål.